הר הגעש הויאריקה – 04.12.2006

פוקון, ציל’ה
Pocun, Chile

בחדר שלוש על מיטה מול הדלת למטה

מיטה נוחה, ארוחת בוקר דלה. סה”כ נסיעה נחמדה עד שהתעוררתי ונצמדתי לחלון בשביל הנוף. כשהן התעוררו כמעט הגענו לפוקון. את הויאריקה ראיתי וזהיתי מיד, הר עצום עם שלג למרות שרובו היה מכוסה בעננים. מהתחנה הלכנו 100 מטר עד שמצאנו את ה-נייט’ר. נכנסנו פנימה לג’ינה (אינדיאנית יהודית) וסלון מלא תודות בעברית. סגרנו על חדר והתארגנו לצאת לסיבוב (סגרנו עם ג’ינה על 80$ על הטיפוס על הויאריקה ושילמנו בדולרים) כשניכנסו 4 ישראלים. הפכנו להיות צפונים – סנוביים, אולי בגלל תגובתה של הבחורה שנכנסה והגיבה בסנוביות

עיירה נחמדה, חנויות שעליהן כתוב בעברית, אבל רק כשאתה מסתכל על המחיר אתה מבין שאתה לא בישראל. גם כאן עניין הישראלים הפך לכמו ללכת בת”א (“וואי,הם מדברים עברית”, אז מה?), המשכנו לאגם שם בילינו זמן בישיבה על המזח. חזרנו ואכלנו במסעדה. הזמנתי לופו שהסתבר שזה ביצה על סטייק על צ’יפס, מנה שבקושי רב הצלחתי לחסל. החלטנו לצמצם בהוצאות, יותר זול מהארץ אבל עדיין יקר

את שאר היום בילינו בקניית כרטיסים לברילוצ’ה, קניות למחר, מדידות של ביגוד לטיפוס, מקלחת, הכנת ואכילת אורז שלא בושל כראוי והחלפת רעיונות וחוויות

רעיון חדש: לרדת את הקרטרה אסטרל בטרמפים

דרך אגב אני יורד לברילוצ’ה כי הויאריקה טראורס,  סגור בשל שלג וכך גם השמורה השניה (מלבד היום הראשון שנקרא “טרק הנמלים”) לפחות עד ה-15 בדצמבר

ויאריקה,צ'לה

loading map - please wait...

ויאריקה,צ\'לה -39.421040, -71.938763

הר הגעש הויאריקה מתנשא מעל העיירה פוקון - הויאריקההר הגעש הויאריקה מתנשא מעל העיירה פוקון

בדרך אל פסגת ההר - הויאריקהבדרך אל פסגת ההר

אחרי טיפוס מייגע - מסתכלים על העננים מלמעלה - הויאריקהאחרי טיפוס מייגע – מסתכלים על העננים מלמעלה

לוע הר הגעש... להסתכל לגיהנום. לפני 30 ההר התפרץ ומחק את העיירה פוקון - הויאריקהלוע הר הגעש… להסתכל לגיהנום. לפני 30 ההר התפרץ ומחק את העיירה פוקון