17.12.2006 – האוהל

envelope - האוהלbooknegative - האוהלcasette - האוהלscroll - האוהל

17.12.2006
על הקרקטרה אסטרל אחרי מעבר הגבול לצ’ילה.

לא היה נעים במעבר הגבול לצ’ילה: הצהרנו שאין לנו פירות וירקות ובבדיקה חפיפה מצאו עגבניות ובצלים (אותם פשוט אכלנו אחר כך, מול עיניהם הבוחנות של פקידי המכס). יותם נכנס וקיבל דו”ח או משהו בסגנון (לא ברור) ואכל סרטים.

יותם הוא מי שנהג ברכב, מההתחלה. אתמול בבוקר הייתי מוכן עם הציוד אותו אירגנתי שלשום בערב. לא יצאתי לשום מקום אחרי בית חב”ד, אביב רצתה עוגה או משהו קטן כזה. הבטחתי ללכת איתה אבל אחרי שיצאנו היא התחרטה, “האוכל היה שמן מדי, יש לי צרבת”, חתכנו הבייתה. ישבנו קצת היא ניסתה אותי להצטרף אליה לקרטרה.

“ייתכן ויש לנו אבן בדיסק של הבלמים”. עצרנו לבדוק. כנראה שהבעיה באמת בהיגוי ולא במנוע.

האמת, אולי אני צריך את החופשה הזאת מהאגו של סף. זה לא שהוא כ”כ אגואיסט, אבל אני פשוט מנמיך עצמי בפניו, מה שגורם לו לדעתי להרגיש כ”כ טוב לידי ו”להתנהג כמו ילד” כהגדרתו בעצמו.

לעניין, אולי ממהר דרומה מבחינת זמן, כלומר יורד מוקדם מדי. אבל אני לוקח יותר לכיוון של עם מי מאשר מתי.
עצרנו שוב, מכסה מנוע פתוח, החום עלה בצורה מוזרה. ברק, יותם והשלדג עם הראסטות (אני עדיין לא יודע את שמו, את זה של יותם גיליתי רק הבוקר) בוחנים את המצב.

כלומר אני מעדיף לרדת מהר יותר עם אנשים אחרים. בפוקון כבר עלתה השאלה “כמה אגמים אפשר כבר לראות?”. הרי זה די חוזר על עצמו, לא? כן, נוף נהדר כמו זה שמקיף אותנו כאן והעובדה שאם אתה צמא או כדי למלא מים באוטו כל מה שצריך לעשות זה לרדת לנחל מימין מתחת להרים העצומים.

התעסקנו קצת עם מערכת המים, ניתקנו וחיברנו את הצינורות. עניין החום הסתדר. עניין האבן בהיגוי, עדיין איתנו.
בזריזות, כי אני מוצא עצמי חופר. כמו אתמול עד שתיים – שלוש בלילה עם עפרה (הבחורה שתפקידה לשבת במושב האחורי באמצע) בתוך האוהל הקטנטן. מסתבר שזוג נכנס לתוכו בסדר גמור, אבל בלי תיקים. וגם לא שני גברים. בהרכבה הראשונה של האוהל התעקמו היתדות ונשבר מוט הקשת הגדולה של האוהל. מעבר לזה לא למדתי את הלקח מהלילה הראשון עם אייל בשביל ישראל. אוהל צריך כיסוי מתוח של ניילון נגד גשם, מעל לרשת מגן. כך המים שנמצאים על החלק הפנימי של האוהל (מעיבוי ואלה שחודרים את הניילון), מחליקים למטה אל מחוץ לאוהל. רשת המגן מונעת ממך מגע איתם וכך האוהל באמת חסין לגשם. האוהל שקניתי הוא פשוט ניילון כך שהמים נוזלים לתוכו, לפחות לא ירד גשם רציני.

icon-car.png
carretera austral - border crossing

loading map - please wait...

carretera austral - border crossing -40.711125, -71.943566

נוהגים על הקרטרה - האוהלנוהגים על הקרטרה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.